Tiroid nodülleri; boynun ön bölgesinde yer alan tiroid bezinde oluşan ve tiroid dokusundan farklı bir dokuda olan lezyonlar olarak tanımlanmaktadır. Genellikle iyot eksikliğinin yoğun olduğu coğrafyalarda yaşayan insanların sıklıkla yaşadığı tiroid nodülleri yutma güçlüğü, nefes darlığı, ses kısıklığı ve ağrı gibi semptomlara neden olabilmektedir.

Bu belirtilerle doktora başvuran ya da genel sağlık taramasında ultrason değerlendirmesi sırasında fark edilen tiroid nodüllerinin kansere dönüşme riski bulunmaktadır. Bu nedenle mutlaka kontrol altına alınmalı ve tedavi edilmeleri gerekmektedir.

Tiroid nodüllerinin teşhisi; ultrasonografi, MR ve ince iğne aspirasyon yöntemleri ile birlikte yapılabilmektedir. Uygun tedavi yöntemine hastanın yaşı, cinsiyeti, hormonal durumu, kendisinde ya da ailesinde kanser geçmişi olup olmadığı gibi bilgiler doğrultusunda karar verilmektedir. Aynı zamanda ince iğne aspirasyon uygulaması ile nodüllerin yapısı ve fonksiyonel durumları da değerlendirilerek cerrahi yöntemle mi yoksa cerrahi dışı yöntemlerle mi tedavi edileceğine karar verilmektedir.

Tiroid nodüllerinin cerrahi dışı yöntemler ile tedavisi; radyo frekans ablasyon, lazer ablasyon ya da HIFU yöntemleri ile uygulanabilmektedir. Bu yöntemlerin uygulanma aşamasında kesi ve dikiş işlemlerine ihtiyaç duyulmamaktadır. Böylece kanama ve enfeksiyon gibi riskler minimum düzeye indirilebilmektedir. Aynı zamanda hem hasta hem de doktor için oldukça konforlu bir şekilde ilerleyen tedavi süreci nodüllerin zaman içerisinde küçülerek yok olması disiplinine dayanmaktadır.

Tiroid Radyofrekans Tedavisi, Radyo frekans enerjisinin nodül içerisine girişimsel yöntemler ile gönderilen katater aracılığı ile verilmesi ve nodülün yakılarak ya da dondurularak fonksiyonlarının sonlandırılması işlemidir. Radyofrekans enerjisine maruz kalan nodül ya da nodüller yaklaşık 1 yıl içerisinde küçülmekte ve yok olmaktadır. Bu süreçte hasta mutlaka kontrol altında tutulmalı ve nodüllerin küçülme oranları değerlendirilmelidir.

Radyofrekans yöntemi ile tiroid tedavisi uygulanan hastalar;

- Daha kısa sürede iyileşmektedir.

- Günlük faaliyetlerine çok kısa sürede dönebilmektedir.

- Dikiş izi kalmaması ile kozmetik anlamda herhangi bir sorun yaşamamaktadır.

Özellikle kadınlarda daha sık görülen tiroid nodülleri mutlaka tedavi edilmesi gereken ve günümüzde toplumun büyük bir kesiminin yaşadığı klinik bir problemdir.